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Please help me with 100/44 motor KU

Verfasst: 09.04.2005, 00:53
von Jc
Hello, excuse me for ignorance of German language.I dont know it :oops:
I have a problem with vacuum system.On the engine the open pipe.
And do not know where it should be connected :-(
Please look a photo here
http://www.audi-club.ru/photo/showphoto ... come here http://jc131.narod.ru/photo.html[url]

Thank you very much for your help![/url]

Verfasst: 09.04.2005, 09:28
von Blacky
Hello !

This connector at the cylinder head is a kind of ventilation for the injectors.
It is "normally" connected to the crank case ventilation system, and this ends
near the idle-running stabilisation ventil ... ( *argh* ) .
I'm trying to find an engine photo where you can see this assebmly.
Take a look at
http://www.rolandschwarz.net/misc/rep_01/index.htm .

I have found some older photos, PIC00008 should show you where the idle run stab. is mounted, and below there should be a free place to connect the missing one.
I hope this is similar to your motor type :-) , my engine is a KP .

I think after 15 years of running time this connector and the thin tubes behind to the injector fittings are nearly completly covered with rest of oil in a cristalline and solid form (*), if the area is clean and lets vent air though, then you should have a little problem with the idle-running behaviour of your engine ( leak air // Falschluft :D ) .
If you cant find the right connector, try sealing it off for the beginning to see if it works and you get a better idle behaviour. You also have to find the corresponding connector in the near of the idle run. stab. ventil,

If I can find the image, I will put in online later !

greets !

roland

* Info an den deutschen leser, da ich entweder noch nciht richtig wach bin oder mein Englisch schwer übungsbedürftig :D .oder beides.

Hatte mal bei mir den Zylkopf gereinigt und dabei festgestellt, daß der Verbindugnsschlauch mit Ölschlamm bzw. so einer Art schwarzen Kristallen zugesetzt war, ebenso wie der Schlauch der Kurbelgehäuseentlüftung. Selbiges gilt für diesen kleinen Anschluss am Zylinderkopf, der dafür sorgen soll, daß die ESVs 'luftumspült' sind. ( laut machs dir selber ). An dem ET-Kopf der hier nun geputzt liegt, ist das ähnlich, pustet man da mal hinein, tut sich kaum was, leichter Luftzug.
Eventuell hilft es das mit nem guten Lösungsmittel zu tränken ( PUR 1000 ?), esvs raus und dann Druckluft drauf um das durchzupusten.

Verfasst: 09.04.2005, 23:15
von Christian S.
Hallo Roland,

Dein Englisch ist gut, bis auf corresponding connector (habe ich zumindest noch nie gehört) auch alle englischen Fachbegriffe.
Leerlaufregelventil ist übrigens ISV (idle stabilisation valve).
Das der Kanal an dem von mir gereinigten Zylinderkopf nicht 100%ig frei sein soll wundert mich, oder ist das nicht der Zylinderkopf von Daniela? -Beim reinigen mit dem Dampfstrahler halte ich den Strahl immer direkt in den Stutzen, so das der ganze Schmodder mit 100 bar wegfliegt. Vorher sprühe ich noch einen guten Schluck PUR 1000 in den Stutzen, bis es bei den ESV Bohrungen rausläuft. Der Kanal sollte daher frei sein.

Gruß
Christian S.

Verfasst: 09.04.2005, 23:50
von Gast
Blacky
Thanks for your help :wink: This photo is very usefull for me.
How I can see on your pictures (damn my english is terrible :D )
This pipe connected here, I draw it. Please look at this
http://jc131.narod.ru/photoalbum.html

Verfasst: 09.04.2005, 23:54
von Gast
It was me. Has forgotten login.
Jc

Verfasst: 10.04.2005, 00:45
von Gast
Hello !

Yes, exactly there :-) .

@Christian : frei übersetzt nach dict.leo.org .
corresponding : (da)zugehörig
corresponding connector : (da)zugehöriger Anschluss/ Verbindung . :D .

*argh* forgot login & to wait until the ..

Verfasst: 10.04.2005, 00:54
von Blacky
.. picture completed to load. currently slow connection...

Okay, the upper arrow is the 'corresponding connector' you are looking for.

The other lower pipe is an additional air pipe from the controlled catalytic converter system from HJS Germany, if you do not have such a system, this pipe should not be in your motor room :-) .

Greetings again !

roland

Verfasst: 10.04.2005, 02:02
von Jc
Blacky
Hello again :-D OK with this pipe all clear, thank you. You very much have helped me,really.
And now I have another question, what doing with this....... another pipe :D
As you can guess I have a photo
http://jc131.narod.ru/Unknown_pipe.html